Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeinstein, Meryle; Whitesell, Emilyn Ruble; Schwartz, Amy Ellen
InstitutionNew York University, Institute for Education and Social Policy (IESP)
TitelMuseums, Zoos, and Gardens: How Formal-Informal Partnerships Can Impact Urban Students' Performance. Working Paper #04-13
Quelle(2013), (36 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterUrban Schools; Public Schools; Middle Schools; Museums; Recreational Facilities; Institutional Cooperation; Science Education; Informal Education; School Community Programs; Faculty Development; Grade 8; Science Achievement; Standardized Tests; Program Effectiveness; Experiential Learning; STEM Education; Statistical Analysis; New York
AbstractIn this paper we provide the first rigorous evidence of the impact of a partnership between public middle schools and informal science institutions (ISIs), such as museums and zoos, on student outcomes. This study focuses on Urban Advantage (UA), a program in New York City (NYC) that explicitly draws upon the expertise and resources of the city's ISIs, bringing these institutions together with NYC public schools to improve science education through intensive professional development, access to ISIs for teachers and students, and other science resources. We conclude that attending a UA school in eighth grade increases middle school science achievement, and there is some evidence that it may also increase the likelihood of passing standardized science exams in high school. [Major public support for Urban Advantage is provided by the Speaker and the City Council of New York and the New York City Department of Education.] (As Provided).
AnmerkungenInstitute for Education and Social Policy. New York University, Joseph and Violet Pless Hall, 82 Washington Square East, New York, NY 10003. Tel: 212-998-5880; Fax: 212-995-4564; e-mail: iesp@nyu.edu; Web site: http://steinhardt.nyu.edu/iesp/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: