Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFigueras-Daniel, Alexandra; Barnett, W. Steven
InstitutionNational Institute for Early Education Research
TitelPreparing Young Hispanic Dual Language Learners for a Knowledge Economy. Preschool Policy Brief. Issue 24
Quelle(2013), (17 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterHispanic American Students; Bilingual Students; Economic Development; Preschool Education; Access to Education; Disadvantaged Youth; Immigrants; At Risk Students; Student Needs; Student Characteristics; Language Proficiency; Academic Achievement; Racial Differences; Family Environment; Child Care; Language Usage; Literacy Education; Spanish Speaking; English Language Learners; Language of Instruction; Teacher Education; Faculty Development; Parent Participation
AbstractAs the United States works to reclaim economic prosperity, the Hispanic population--with the largest growth in population over the last decade--will likely play a key role in any economic resurgence. Educational success is a crucial part of economic recovery. While statistics on the educational success of Hispanic children are hardly encouraging, high-quality early education programs, especially models that promote language proficiency, have the potential to increase their educational success. This brief addresses issues of preschool access and quality that are specific to Hispanic children, but can also apply to some other largely disadvantaged and immigrant groups. (As Provided).
AnmerkungenNational Institute for Early Education Research. Rutgers The State University of New Jersey, 73 Easton Avenue, New Brunswick, NJ 08901. Tel: 848-932-4350; Fax: 732-932-4360; e-mail: info@nieer.org; Web site: http://www.nieer.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: