Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEngberg, Mark E.; Allen, Daniel J.
InstitutionAssociation for Institutional Research
TitelUncontrolled Destinies: Improving Opportunity for Academically Qualified, Low-Income Students
[Konferenzbericht] Paper presented at the Annual Forum of the Association for Institutional Research (50th, Chicago, IL, May 29-Jun 2, 2010).
Quelle(2010), (37 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCollege Choice; College Attendance; Enrollment; Resource Allocation; Educational Opportunities; Low Income Groups; Access to Education; Prediction; Decision Making; Social Theories; Socioeconomic Influences; Longitudinal Studies; Disadvantaged Youth; Educational Attainment; Human Capital; Social Capital; Cultural Capital; High School Students; College Bound Students; College Entrance Examinations; SAT (College Admission Test)
AbstractThe purpose of this study is to examine resource allocation patterns and the predictive power of these resources in increasing the likelihood of four-year college enrollment among academically qualified, low-income students. Using data from the Educational Longitudinal Study, college choice decision-making is conceptualized in relation to an individual's habitus and capital deficiency theory. The results from this study reveal significant resource shortages among non-enrollees as well as the predictive power of various forms of capital in increasing the likelihood of four-year college attendance. The study concludes with implications for practitioners and policymakers interested in improving access for low-income students. (Contains 5 tables.) (As Provided).
AnmerkungenAssociation for Institutional Research. 1435 East Piedmont Drive Suite 211, Tallahassee, FL 32308. Tel: 850-385-4155; Fax: 850-383-5180; e-mail: air@airweb.org; Web site: http://www.airweb.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: