Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWestmoreland, Helen; Lopez, M. Elena; Rosenberg, Heidi
InstitutionHarvard Family Research Project
TitelHow to Develop a Logic Model for Districtwide Family Engagement Strategies
Quelle(2009), (10 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Models; Logical Thinking; Family Involvement; Family School Relationship; School Districts; Objectives; Activities; Measurement; Guides
AbstractFor family engagement to improve student learning, a wide range of stakeholders--from parents to principals to teachers--must share responsibility in developing, implementing, and assessing their school district's family engagement strategy. In order to help each of these stakeholder groups define their roles, superintendents and central administrators must communicate the district's family engagement vision, strategy, and expected outcomes. A useful way to convey this information is through a logic model, which visually depicts a district's family involvement efforts and the changes it hopes to achieve. "How to Develop a Logic Model for Districtwide Family Engagement Strategies" is a step-by-step guide to help individuals understand and develop a logic model for districtwide family engagement efforts. "How to Develop a Logic Model" clarifies the steps between family engagement efforts and better learning outcomes for children and youth. (ERIC).
AnmerkungenHarvard Family Research Project. Harvard University, 3 Garden Street, Cambridge, MA 02138. Tel: 617-495-9108; Fax: 617-495-8594; e-mail: hfrp@gse.harvard.edu; Web site: http://www.hfrp.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: