Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHightower, Amy M.
InstitutionCenter for the Study of Teaching and Policy, Seattle, WA.
TitelSan Diego's Big Boom: District Bureaucracy Supports Culture of Learning. A Research Report. Document R-02-2
Quelle(2002), (28 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Change; Administrative Organization; Change Strategies; Central Office Administrators; Organizational Culture; Urban Schools; Community Involvement; Organizational Theories; Educational Theories; School Restructuring; Principals; Instructional Improvement; Improvement Programs; Educational Policy; Instructional Effectiveness; School Districts; Responses; Educational Environment; Instructional Leadership; Student Improvement; Elementary Secondary Education; Policy Analysis; California
AbstractThis paper contributes to an emerging body of literature on school districts as active partners in education reform. Using qualitative methods, it details the first three years of a major districtwide initiative in San Diego City Schools as reformers sought to orient central office bureaucracy around an instructional agenda. This paper both describes the major thrusts of the reform, including reactions of participants, and wrestles with the notion that large-scale, systemic change in an entrenched urban district may require strong, even bureaucratic, methods to transition the system into supporting a culture focused on instruction. (Contains 4 endnotes.) (Author).
AnmerkungenCenter for the Study of Teaching and Policy (CTP). University of Washington, Box 353600, Seattle, WA 98195-3600. Tel: 206-221-4114; Fax: 206-616-8158; e-mail: ctpmail@u.washington.edu; Web site: http://www.ctpweb.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: