Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrieco, Melissa; Chambliss, Catherine
TitelEducational Methods for Addressing Diversity Issues: The Use of Sociodramatic Techniques.
Quelle(2001), (22 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterBias; College Students; Diversity (Student); Higher Education; Role Playing; Social Discrimination; Social Problems; Student Adjustment; Theater Arts; Workshops
AbstractA sociodrama workshop was used to address diversity issues on a residential college campus experiencing problems with prejudice and the acceptance of diversity. Fifteen members of the community participated and a survey was used to determine the problems. A sociodrama exercise helped members understand what it was like to be discriminated against. Based on a post-session survey, the group activities were found to be helpful in providing insight and support for those with concerns about diversity. The results suggest that sociodrama can be helpful in addressing social problems such as prejudice in a residential college community. (JDM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: