Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRobinson, Scott
TitelA Narrative of a First Year Science Teacher.
Quelle(1995), (19 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Autobiographies; Beginning Teachers; Decision Making; Educational Strategies; Knowledge Base for Teaching; Prior Learning; Reflective Teaching; Science Education; Science Teachers; Secondary Education; Teacher Interns
AbstractThis paper is a narrative account of a critical classroom episode in the life of a beginning secondary science teacher. Emphasis is placed on a beginning science teacher's prior knowledge of effective science instruction and is used to guide on-going classroom practices to facilitate student learning. The story is created from classroom observations of a secondary science teacher intern, formal and informal interviews with the teacher intern, and a critical autobiography describing his views on science, knowledge, teaching, and learning. The story revolves around an issue the teacher is confronted with related to poor laboratory report grades. The issue is resolved by the teacher's decision to conduct a science process lesson in which students re-interpret their laboratory findings and present their results before the entire class. (Author/DDR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: