Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWolfe, Edward W.; Chiu, Chris W. T.
TitelMeasuring Change over Time with a Rasch Rating Scale Model.
Quelle(1997), (48 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterChange; Item Response Theory; Measurement Techniques; Portfolio Assessment; Portfolios (Background Materials); Probability; Rating Scales; Teachers; Time
AbstractWhen measures are taken on the same individual over time, it is difficult to determine whether observed differences are the result of changes in the person or changes in other facets of the measurement situation (e.g. interpretation of items or use of rating scale). This paper describes a method for disentangling changes in persons from changes in Likert-type questionnaire items and rating scales. The procedure relies on anchoring strategies in Rasch measurement to create a common frame of reference for interpreting measures that are taken at different times. The Rasch Rating Scale Model is an additive linear model that describes the probability that a specific person will respond to a specific Likert-type item with a specific rating scale step. How to perform the procedure is illustrated using data from 168 teachers responding to a questionnaire about barriers to the implementation of a portfolio assessment. The five steps used to measure change over time are summarized as: (1) evaluate scale and item invariance; (2) correct the scale calibrations; (3) benchmark the time-1 estimates; (4) correct the time-2 person measures; and (5) correct the time-2 item calibrations. Applications of the procedure reveal two changes in teachers that were not apparent when the correction was not applied to the analyses. Five appendixes present the FACETS command files for each step. (Contains 2 figures, 5 tables, and 15 references.) (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: