Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBundt, Julie L.
TitelEquity and Comparative State Responses to Education Finance Reform.
Quelle(1995), (28 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterEducational Finance; Elementary Secondary Education; Equal Education; Higher Education; Public Education; State Aid
AbstractThis study examines the importance of state spending on education to equally distribute finances to each district. Current legislation is in the courts because some local districts claim unfair distribution of state funds. This study's focus is on the impact of judicial and legislative branch discussions that attempt to equalize education finance. Four hypotheses are presented that explain the variation in state pupil education spending: judicial intervention, legislative institutional arrangements, political competition, and socioeconomic conditions. The study results are both intuitive and counter-intuitive in that political partisan arrangements matter in how education benefits are distributed. Ambivalence of the public's attitudes plays a part in financial reform as well as in resistance to legislative policies. Contains 28 references. (JAG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: