Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGaziano, Cecilie
TitelA Twenty-Five-Year Review of Knowledge Gap Research.
Quelle(1995), (33 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterStellungnahme; Attitude Measures; Higher Education; Literature Reviews; Mass Media Effects; Mass Media Role; Mass Media Use; Media Research; Public Opinion
AbstractEvidence from 34 studies published since a 1983 review of 58 earlier studies underscores knowledge inequalities as an enduring phenomenon and emphasizes that interest in the knowledge gap phenomenon is accelerating. All 10 studies which varied "media publicity" supported the hypothesis. Eleven of 12 studies which varied some aspect of "media use" found knowledge gaps. Only a fraction of these studies varied media publicity and measured gaps at more than one time, which provides the best test of the classic knowledge gap hypothesis. Despite a multitude of findings on knowledge disparities, conditions under which changes in gaps occur still are not well documented. Twenty-two findings from 12 recent reports provide conflicting pictures. Without more measurements, better research designs, improved conceptualizations of the phenomenon and contingent conditions, and consistent attention to variation in mass media publicity, social scientists cannot hope to understand knowledge gap phenomena and address their implications. Since evidence for knowledge gaps is so abundant, future concentration on behavior gaps, value gaps, attitude gaps, may be more fruitful in improving the results of information campaigns, especially those concerning health and public affairs topics. (Contains 93 references, 6 notes, and 3 tables of data.) (RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: