Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlson, Lyle D.; und weitere
TitelA Paradigm for State High School Press Freedom Laws.
Quelle(1993), (32 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterRecht; Censorship; Freedom of Speech; High Schools; Journalism; Journalism Education; Models; Research Design; School Publications; State Legislation; Student Rights
AbstractTo assist journalism educators and legislators who wish to initiate passage of anti-Hazelwood laws, this paper reports on the first stage of a research project on nationwide efforts at getting state legislation passed to override the 1988 Supreme Court Hazelwood School District vs. Kuhlmeier decision. The laws of five states (Massachusetts, California, Colorado, Kansas, and Iowa) which have been successful in passing legislation to override the l988 Hazelwood decision are compared and contrasted in the paper. The paper also offers a 1-page paradigm that summarizes the features of each law. Future research is called for that would examine data from the five states that have passed such laws to determine if they have indeed reduced the incidence of student press censorship. An appendix provides the complete text of all enacted student free speech legislation and a copy of the Student Press Law Center Model Legislation. (NH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: