Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSmith, KC (Hrsg.); McManamon, Francis P. (Hrsg.)
InstitutionNational Park Service (Dept. of Interior), Washington, DC.
TitelArcheology and Education: The Classroom and Beyond. Papers from the Symposium (2nd, Tucson, Arizona, 1990). Archeological Assistance Study Number 2.
Quelle(1991), (46 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenFotografien; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISSN1057-9311
SchlagwörterTagungsbericht; Archaeology; Curriculum Development; Disabilities; Elementary Secondary Education; Higher Education; Museums; Public Schools; Undergraduate Study
AbstractThe papers collected in this document are derived from a symposium held during the 1990 annual meeting of the Society for Historical Archeology. The symposium, part of an increasing effort to make archeology more accessible to the general public, was dedicated solely to archaeology and education, and the papers described programs designed to involve young persons in archeology through schools, museums, and other means. Following introductory remarks by Marley R. Brown, III, the papers include: "Teacher Training Programs in Anthropology: The Multiplier Effect in the Classroom" (Ruth O. Selig); "The Pensacola Model of Public Archeology" (Judith A. Bense); "By Land or by Sea: Archeology Programs for Youths at the Museum of Florida History" (KC Smith); "Project Origins: Archeology for People with Handicaps" (Micheal Faught; James S. Gittings); "Archeology Is More Than a Dig: Educating Children about the Past Saves Sites for the Future" (Carol Ellick); and "A 'Compleat' Curriculum: Historical Archeology on the Undergraduate Level" (Robert L. Schuyler). (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: