Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPurves, Alan C.; und weitere
TitelHow Porcupines Make Love II: Teaching a Response-Centered Literature Curriculum.
Quelle(1990), (189 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-8013-0382-6
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Stellungnahme; Adolescents; Classroom Environment; English Curriculum; English Instruction; Evaluation Methods; Literature Appreciation; Reader Response; Reader Text Relationship; Secondary Education; Theory Practice Relationship; Visual Learning
AbstractWritten in the same spirit as the earlier edition but thoroughly revised and updated, this book is designed to make teachers aware of reader-response theory and its implications for literature instruction and curriculum. The book demonstrates how a response-centered curriculum brings students to a greater understanding of all forms of literature in today's culture and helps them engage in clearer, sharper thinking. The edition includes new chapters on the nature of adolescence; the cultural literacy movement and the insistence on teaching theory; the effects on literacy of television, video recorders, and computers; and more attention to standardized tests and how teachers can deal with them. (RS)
AnmerkungenOrder Dept., Addison-Wesley-Longman, Jacob Way, Reading, MA 01867 ($16.95).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: