Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenShaffer, Susan Morris (Mitarb.)
InstitutionAmerican Univ., Washington, DC. Mid-Atlantic Equity Center.
Titel101 Books for Summer Reading [pre-K-2].
Quelle(1982), (25 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Annotated Bibliographies; Childrens Literature; Disabilities; Ethnic Groups; Minority Groups; Nontraditional Occupations; Primary Education; Racial Balance; Reading Materials; Recreational Reading; Sex Fairness
AbstractThis annotated reading list of 101 books for children (grades pre-kindergarten through second) contains books selected for being race and sex fair and for portraying children and adults who are disabled. The list also includes books representing various ethnic groups and showing males and females in nontraditional roles. Although the list was written for summer reading, it is appropriate for use by teachers, parents, librarians, and students throughout the year. Most of the books included in this list can be found in local libraries. (SR)
AnmerkungenThe Mid-Atlantic Equity Center, The American University, 5010 Wisconsin Ave., N.W., Suite 310, Washington, DC 20016 ($1.50 each within service area--DE, MD, VA, PA, WV, DC; limited copies available outside service area).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: