Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTuck, Kathy D.
TitelA Study of Students Who Left: D.C. Public School Dropouts.
Quelle(1989), (13 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAdministrator Attitudes; Adult Education; Dropout Attitudes; Dropout Characteristics; Dropout Prevention; Dropout Rate; Education Work Relationship; Employment Level; Family Characteristics; Grade Repetition; High School Students; High Schools; Interviews; Nontraditional Education; Racial Differences; Reentry Students; Sex Differences; Student Alienation
AbstractThis study explores patterns of behaviors and attitudes, as well as the academic, demographic, social, and economic circumstances of students who have dropped out of the District of Columbia Public Schools (DCPS). It also examines other factors that influence dropout attitudes, aspirations, and needs after leaving school. Factors affecting re-enrollment are explored. Data were culled from in-depth interviews with 85 principals and counselors, and 219 dropouts who were either still out-of-school or re-enrolled in a DCPS alternative or adult education program. Study findings are presented on nine tables and figures. There is a need for dropout prevention services prior to the high school level. Five recommendations for improvement are offered. (BJV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: