Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShavelson, Richard J.; und weitere
TitelTranslation among Symbolic Representations in Problem-Solving. Revised.
Quelle(1988), (38 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterChemistry; Comparative Testing; Problem Solving; Response Style (Tests); Responses; Science Education; Science Tests; Secondary Education; Secondary School Science; Test Construction; Test Format; Test Items
AbstractThis study investigated the relationships among the symbolic representation of problems given to students to solve, the mental representations they use to solve the problems, and the accuracy of their solutions. Twenty eleventh-grade science students were asked to think aloud as they solved problems on the ideal gas laws. The problems were presented in five different symbolic forms (words, diagrams, tables, numbers, and graphs) and required either a numerical or a qualitative response. The results showed that students translated from the symbolic form of the problem to a symbolic representation corresponding to the response required (quantitative or qualitative). The accuracy of students' mental representations and responses depended in part on students' instructional histories. The implications of these findings for further research and practice in instruction and testing are discussed. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: