Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFoldenauer, Jerry
TitelThe Effect of a "C" Average Grade Requirement on the Dropout Rate of Extracurricular Activities in the Anchorage Public Schools.
Quelle(1987), (27 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Academic Standards; Dropouts; Extracurricular Activities; Grade Point Average; Grades (Scholastic); School Statistics; Secondary Education; Student Characteristics; Student Motivation
AbstractThe purpose of this study was to determine if extracurricular activity participants in the Anchorage (Alaska) School District were dropping out of school at a greater rate as a result of having to meet a "C" average grade requirement for participation. Subjects of the study were all students in grades 9 through 12 who participated in extracurricular activities while enrolled in the Anchorage School District during the 1985-86 and 1986-87 school years. Using enrollment data converted to percentages, the study showed that the dropout rate of extracurricular participants had not increased. Only one percent of all extracurricular activity participants dropped out of school because of an inability to maintain a "C" average. It was concluded that the "C" average grade requirement had not caused an increase in the dropout rate of extracurricular activity participants. (Author/TE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: