Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLide, Francis; Lide, Barbara
TitelAuthentic Camera-Produced Materials for Random-Access Video Delivery.
Quelle(1986), (14 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Communicative Competence (Languages); Instructional Materials; Material Development; Photographs; Photography; Second Language Instruction; Teacher Developed Materials; Videodisc Recordings; Videotape Recordings; Visual Aids
AbstractA need exists for a large fund of short, disconnected video materials designed specifically for rapid selective access and for use either in the classroom or the language laboratory, starting at the earliest stages of instruction. A theoretical model for creating these materials could be the language learner in public places in the target culture, communicating, functioning, and satisfying intellectual curiosity. Situations could include signs and ads with obvious or familiar contexts, signs for which the context must be inferred, signs and inscriptions requiring that a context be easily understood, materials that must be read to initiate a conversation, and purely conversational exchanges. In such situations the learner must be able to articulate the message orally in a manner recognizable to the native speaker. Two competing video technologies are useful--the video cassette recorder (VCR) and the laser videodisc. The VCR allows reading and writing, while the videodisc allows only reading. However the videodisc offers many advantages over VCRs, including greater capacity, precise and instantaneous cuing, and superior freeze-frames. In producing suitable materials for video use, three principles must be kept in mind: discontinuity, brevity, and maximum simplicity of production values. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: