Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMislevy, Robert J.; Bock, R. Darrell
InstitutionCalifornia State Dept. of Education, Sacramento.
TitelA Technical Description of the Procedures Used in Calculating School-Level Scaled Scores for the "Survey of Basic Skills: Grade 6."
Quelle(1984), (128 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterQuantitative Daten; Achievement Tests; Basic Skills; Equated Scores; Grade 6; Intermediate Grades; Item Analysis; Mathematical Models; Maximum Likelihood Statistics; Minimum Competency Testing; Scaling; Scoring
AbstractNew legislation in 1972 shifted the emphasis of the California Assessment Program (CAP) from traditional every pupil achievement testing to a more efficient multiple-matrix testing design, under which a broad spectrum of skills could be surveyed without undue expenditure of educational resources. Scale score reporting was introduced to the grade 6 assessment in 1981-82. The purpose of the present report is to document activities undertaken in this endeavor. After a brief review of the fundamentals of CAP measurement models, the following topics are considered: (1) structure of the assessment instrument and the delineation of skill areas; (2) item calibration procedures and results; (3) scoring procedures for a single school in a single skill element, then for aggregations of schools and/or skill elements; (4) method of approximating results for demographic subgroups within schools; and (5) equating of results from the prior grade 6 surveys to the new score scale. Appendices include (1) Calibration of Skill Element "Classification of Numbers": One- and Two-Parameter Logistic Models; and (2) 1981-82 Grade 6 Item Parameter Estimates. (LMO)
AnmerkungenCalifornia State Department of Education, P.O. Box 271, Sacramento, CA 95802-0271 ($3.75).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: