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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
A Resource Manual for the Development and Evaluation of Special Programs for Exceptional Students. Volume III-B: Evaluating the Non-English Speaking Handicapped.
The manual is intended to examine procedures in Florida school districts for evaluating handicapped students who don't speak English. A brief introductory section reviews the history of state and federal policy on the issue and summarizes the state's efforts to date. A subsequent section cites regulations and recommendations for practice in the following areas (sample subtopics in parentheses): screening, referral (language dominance testing), student evaluation (test selection, training and use of interpreters/translators), determination of educational placement and eligibility, and provision of an individual educational program. A second section stresses the importance of cultural awareness for evaluation personnel and profiles Cuban, Mexican-American migrant, Puerto Rican, Haitian, Vietnamese, Greek, and Russian children. Due process forms in nine languages (English, Chinese, French, Greek, Haitian Creole, Portuguese, Russian, Spanish, and Vietnamese) are appended as is a glossary of special education terms translated into Spanish and Vietnamese. (CL)
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Standortunabhängige Dienste
A Resource Manual for the Development and Evaluation of Special Programs for Exceptional Students. Volume III-B: Evaluating the Non-English Speaking Handicapped. 1983.
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