Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReys, Robert E.; und weitere
InstitutionMissouri Univ., Columbia.
TitelDeveloping Computational Estimation Materials for the Middle Grades. Final Report.
Quelle(1984), (156 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Computation; Curriculum Development; Curriculum Evaluation; Decimal Fractions; Educational Research; Elementary Education; Estimation (Mathematics); Interviews; Mathematics Achievement; Mathematics Curriculum; Mathematics Education; Mathematics Instruction; Mental Computation; Middle Schools; Percentage; Student Attitudes; Whole Numbers
AbstractThis report summarizes a project to develop computational estimation materials for students in grades 6, 7, and 8. In chapter 1, the need for estimation skills is discussed and the goals of the project are stated: to develop a carefully sequenced set of lessons, activities, and maintenance work on estimation with whole numbers, fractions, decimals, and percent; to implement the program in grades 6, 7, and 8; and to evaluate the effects of the program on achievement in terms of skill in estimation and the types of processes employed. The second chapter describes the guidelines, issues, components, and pacing of the program. In chapters 3 and 4, findings from the evaluation of the pilot materials are presented, while chapter 5 describes the revision process. Seven appendices contain the pacing guide for the pilot materials; the attitude questionnaire and results; the mental computation tests and results; the computational estimation test, acceptable intervals, and results; the midyear test and results; a summary of the interview packet; forms used to evaluate the instructional materials; and a list of presentations made to disseminate project materials. (MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: