Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrillhart, L.; Debs, M. B.
TitelA Multi-Technique Approach for Effective Learning.
Quelle(1978), (16 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterCommunication Skills; Community Colleges; Computer Assisted Testing; Engineering Education; Ethics; Games; Instructional Innovation; Professional Education; Simulation; Team Teaching; Two Year Colleges
AbstractTriton College, under the auspices of a National Science Foundation grant, has designed a team taught course combining an engineering and rhetoric course in which students are introduced to the engineering profession and its communication techniques. The instructional technique is multi-faceted, integrating simulation of the professional environment with course content through the use of case studies, contract learning, speakers, and field experiences. In addition, computer managed testing and games dealing with clarification of values and professional ethics are used. This research supports the concept that a methodology which systematically incorporates a variety of learning/teaching approaches is successful, cost-effective, and transferable. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: