Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enStern, H. H.; und weitere
InstitutionOntario Dept. of Education, Toronto.
TitelModule Making: A Study in the Development and Evaluation of Learning Materials for French as a Second Language.
Quelle(1980), (112 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-7743-4854-X
SchlagwörterCase Studies; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Formative Evaluation; French; Learning Modules; Material Development; Second Language Instruction
AbstractThis report on the French Teaching Modules Project is divided into four parts. Part one describes current theoretical concerns in second language curriculum and outlines a scheme for second language curriculum development. Part two explains the history of the project and the underlying principles of modules. Part three describes case studies which illustrate the experimentation with modules. The case studies reported have been examined in terms of topic selection, substantive and linguistic research, module design, and formative evaluation and revision procedures. Part four offers a description of a scheme for the systematic evaluation of modules and describes two case studies in which this scheme was applied. (Author)
AnmerkungenOntario Government Bookstore, 880 Bay Street, Toronto, Ontario, Canada M7A 1L2 ($3.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: