Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/indeVoss, Gary G.
TitelThe Thrill of Success---and the Agony of Failure---Student Teaching at Its Best and Worst.
Quelle, (28 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterClassroom Environment; Cooperating Teachers; Socialization; Student Characteristics; Student Teacher Supervisors; Student Teaching; Success; Teacher Morale; Teacher Persistence; Teacher Selection; Work Attitudes
AbstractLittle is known about the social aspects of the student teaching experience. Case studies of one successful and one unsuccessful student teacher present characteristics that may be advantageous or detrimental to the success of the experience. A patron cooperating teacher, congruent beliefs about classroom management, the ability to put all other life needs aside and concentrate on student teaching, and the ability to work long and hard every day in a routine setting can help to make the experience effective and successful. Student teachers should also have a "good placement," involving an institution with congruent beliefs, a sensitive, supportive university supervisor, and a manageable environment. (Author/CJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: