Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPrather, James E.; und weitere
InstitutionGeorgia State Univ., Atlanta. Office of Institutional Planning.
TitelA Longitudinal Study of Grades in 144 Undergraduate Courses. AIR Forum Paper 1978.
Quelle(1978), (22 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Standards; College Curriculum; College Students; Core Curriculum; Grade Inflation; Grade Point Average; Grades (Scholastic); Grading; Higher Education; Institutional Research; Longitudinal Studies; Majors (Students); Models; Research Projects; Trend Analysis; Undergraduate Study; Urban Universities
AbstractThe trends from 1970-75 in course-by-course grading at a large public urban university are described. A total of 144 undergraduate courses were analyzed to determine if systematic grade inflation was occurring. Multiple linear regressions were fitted to more than 125,000 final course grades by courses. Most course grading patterns showed little evidence of systematic and homogeneous change over time. The increasing cumulative grade point average for undergraduates at the institution was not caused by a general relaxing of grading students. The supposition is that more students are moving away from traditional curricula into courses and degree programs that they find have grading standards reflecting their abilities and/or interests. Regression data for five courses, a chart on the net changes in average grades for 122 courses, and a conceptual schema for grade results are appended. (Author/SW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: