Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMorgan, William Glenn
TitelA Study of Preschool Teachers as Interveners in Parent/Child Interactional Patterns Using a Systematic Approach.
Quelle(1978), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Behavior Change; Behavior Problems; Contingency Management; Emotional Disturbances; Exceptional Child Research; Inservice Teacher Education; Parent Counseling; Parent Education; Parent Teacher Cooperation; Preschool Education; Teacher Role
AbstractExplored with 30 parents of preschool children who demonstrated behavior problems and the teachers who worked with the parents was a method of intervention that demanded limited staff time and provided a systematic approach to counseling parents. Findings suggested the feasibility of using classroom teachers as parent counselors when trained in the use of a systematic behavior recording approach; gave evidence of an effective training procedure requiring less than 2 hours; and demonstrated that parents, when trained and given appropriate feedback from the teacher, can modify their own and their children's behavior without direct and ongoing supervision from a behavior specialist. (SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: