Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKirschenbaum, Dan
InstitutionCincinnati Univ., OH. Inst. for Research and Training in Higher Education.
TitelTo Lecture or Not to Lecture.
QuelleIn: Perspectives, , S.7-12 (7 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Environment; Educational Objectives; Feedback; Higher Education; Lecture Method; Teaching Methods
AbstractIn this article the lecture is examined as a teaching method. The elements of a good lecture are discussed as well as the negative aspects and pitfalls involved in using this means of instruction. Information is provided that may be helpful to instructors interested in improving the quality of their teaching with better lecturing techniques. (JD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: