Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFurniss, W. Todd
TitelAcademic Compensation: Professoren, Pooh-Bahs, Parents, and Proles.
Quelle(1977), (17 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; College Faculty; Educational Economics; Fringe Benefits; Higher Education; Personnel Policy; Teacher Responsibility; Teacher Role; Teacher Salaries
AbstractIn common industrial policy, the elements of a compensation plan are selected with two conflicting principles in mind: to be generous enough to attract and keep workers who will give good service making a product that will sell, and to do this economically enough so the price customers will pay includes a good profit for those who provide the capital. Complex as the industrial compensation patterns are, they are matched and may be surpassed in complexity by those of the comprehensive university. The difficulty in resolving compensation questions arises from a failure (of the "funding agencies" or the institution) to agree on the model of employment being used to govern the circumstances. (Author/MSE)
AnmerkungenOffice of Institutional Studies, University of Southern California, University Park, Los Angeles, California 90007 ($2.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: