Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClark, Burton R.; Youn, Ted I. K.
InstitutionGeorge Washington Univ., Washington, DC. ERIC Clearinghouse on Higher Education.
TitelAcademic Power in the United States: Comparative Historic and Structural Perspectives. Research Report No. 3.
Quelle(1976), (61 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAdministrative Organization; Comparative Education; Higher Education; Organizational Development; Power Structure; United Kingdom (Great Britain); United States
AbstractThe nature and structure of academic power in American higher education is described and compared with the British and Continental modes of academic organization. Structured power is described as providing influence to certain groups, systematically backing certain values and viewpoints at the same time subordinating others, and determining whether activities will be influenced by monopolistic or pluralistic forms of participation. The analysis concluded that the general structure of higher education in the United States is appropriate for the wide range of training opportunities needed to extend higher education to all that can benefit from it. (Author/JMF)
AnmerkungenAmerican Association for Higher Education, One Dupont Circle, Suite 780, Washington, D.C. 20036 ($3.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: