Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKotin, Lawrence
InstitutionMassachusetts Center for Public Interest Law, Boston.
TitelDue Process in Special Education: Legal Perspectives.
Quelle(1976), (25 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Civil Liberties; Court Litigation; Due Process; Elementary Secondary Education; Equal Education; Exceptional Child Education; Handicapped Children; Legislation; State Standards
AbstractReviewed in the paper is the application of due process to special education, and provided is an overview of state statute safeguards. Federal court cases, congressional actions, and state legislature measures are cited to describe the evolution of due process implications to the handicapped. Trends in state requirements are analyzed, and adherence to a traditional, judicially-created due process model is noted. It is suggested that most procedures do not provide for adequate parent involvement through informal discussion, and that the means for obtaining parent representation by counsel or an advocate is not guaranteed. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: