Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSacarto, Douglas
InstitutionScience Museum of Minnesota, St. Paul.
TitelBibliography on Growth and Education. Occasional Paper on the Future, Volume 2, Number 2.
Quelle(1975), (50 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBibliografie; Bibliographies; Conservation (Environment); Ecology; Economic Development; Futures (of Society); Growth Patterns; Higher Education; Life Style; Nontraditional Education; Planning; Population Growth; Resource Materials; Secondary Education
AbstractFive hundred and sixty-seven books and articles published mainly in the early 1970's on topics of growth and its relation to education are included in this bibliography. The listing is divided into the following 28 subcategories: growth and equilibrium, energy, environment and health, resources and land, population, business and economics, education, curriculum, communication, consciousness and reality, ethics and values, change, problem solving and planning, systems, cybernetics, models, paradigms, system dynamics, evolution, futuristics, design, community, work, philosophy and science, anthologies, bibliographies and references, and fiction. The materials listed can be used as reference materials for student study projects or for background material for research on curriculum planning and writing. (DE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: