Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLotsof, Antoinette; Floyd, Jerald D.
TitelA Conceptual Model of Drug Use and Its Implications for Special Educators.
Quelle(1976), (15 Seiten)Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Drug Abuse; Educational Methods; Educational Trends; Elementary Secondary Education; General Education; Goal Orientation; Health; Models; Prevention; Special Education
AbstractSuch drug education approaches as scare tactics have proved unsuccessful in the past, and a new educational model based on the health concept has been developed. The health concept model includes social, physical, mental and emotional growth and development, decision making, and interpersonal and intrapersonal interactions. Before applying the model, a basic understanding of human needs and types of drug use is needed. Meaningful learning experiences for working out drug use patterns should include goals with the following characteristics: they should be stated in terms of the learner; they should include cognitive, affective, and action domains; and they should identify the desired end results in terms that have clear meaning to the student. (SB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: