Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoore, Hubert Tipton, Jr.
TitelA Comparison of the Effect of Individualized Study and Conventional Classroom Presentation on Retention in a Language Arts Methods Class.
Quelle(1975), (233 Seiten)Verfügbarkeit 
Ed.D. Dissertation, University of Missouri-Columbia...
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterHochschulschrift; Comparative Analysis; Doctoral Dissertations; Educational Research; English Instruction; Higher Education; Individualized Instruction; Language Arts; Recall (Psychology); Retention (Psychology); Teaching Methods
AbstractThe purpose of this study was to determine whether individualized study, as compared to conventional classroom study, would effect significantly greater immediate and prolonged retention of both education and English content. Subjects for the experiment were 44 students enrolled in four sections of two language arts methods classes at Northeast Missouri State University, Kirksville, Missouri. On the basis of the findings, it was concluded that individualized study did significantly effect greater immediate and prolonged retention than conventional classroom study over both education and English content. A number of questions regarding individualized study are raised for future research. (Author/RB)
AnmerkungenUniversity Microfilms, P. O. Box 1764, Ann Arbor, Michigan 48106 (Order No. 76-7523, MF $7.50, Xerography $15.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: