Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWashtien, Joe
InstitutionContinuing Library Education Network and Exchange, Washington, DC.
TitelA Guide for Planning and Teaching Continuing Education Courses. CLENE Concept Paper No. 2.
Quelle(1975), (61 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterLeitfaden; Course Evaluation; Course Objectives; Curriculum Development; Guides; Learning Activities; Librarians; Library Education; Medical Libraries; Professional Continuing Education; Teaching Methods
AbstractThe Medical Library Association's (MLA) guide for developing continuing education courses for librarians contains three main parts: a checklist, the text, and appendixes. The checklist provides questions to be considered in determining the scope of the course, designing learning activities, choosing methods and techniques, evaluating instruction, and planning the course. The text discusses these factors briefly, presents applicable principles, recommends actions to be taken, and lists pertinent references. The appendixes include copies of applicable MLA bulletins and forms as well as samples of materials used in various courses (exercises, case studies, etc.). (Author/LS)
AnmerkungenCLENE, 620 Michigan Avenue, N.E., Box 1228, Washington, D.C. 20064 ($5.00)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: