Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLucas, Lawrence A.; und weitere
InstitutionBall State Univ., Muncie, IN.
TitelA Comparative Study of Cognitive Retention Using Simulation-Gaming as Opposed to Lecture-Discussion Techniques.
Quelle(1974), (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; American History; Comparative Analysis; Conventional Instruction; Discussion (Teaching Technique); Educational Games; Educational Research; Instructional Innovation; Lecture Method; Retention (Psychology); Secondary Education; Secondary School Students; Simulation; Teaching Methods
AbstractResearch investigated the effect that the uses of simulation-gaming techniques have upon the acquisition and cognitive retention of facts, concepts, and principles. Two hundred and ninety-five students in public secondary schools in Indiana participated in the project; these were divided into experimental and control groups which received instruction in United States History. The former employed the simulation-Gaming techniques, the latter the lecture-discussion method Posttest results showed that both groups performed equally well with respect to cognitive achievement, but that students in the experimental group performed significantly better on a delayed interval posttest measure of cognitive retention. It was thus concluded that the simulation-gaming techniques represented a pedagogical tool which significantly enhanced learning. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: