Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inThorndike, Robert L.
TitelReading Comprehension Across National Boundaries.
Quelle, (7 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterAchievement Tests; Comparative Analysis; Cross Cultural Studies; Elementary School Students; International Programs; Predictive Validity; Reading Tests; Secondary School Students; Test Construction; Test Results
AbstractSome aspects of the results from IEA studies of reading are discussed. The instruments used in the studies were a reading comprehension test of the conventional type and a short reading speed test. The studies were conducted with 10- and 14-year-olds and individuals in the last year of secondary school. A supplementary measure, Same-Opposite vocabulary test of 40 words, was also used at each level. Among the 15 countries that participated, 12 different languages were represented. Difficulties encountered, results for the United States, between-country differences, and between-schools differences are discussed. Predictors of reading achievement are discussed from the standpoint of their effectiveness. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: