Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaptiste, Hansom Prentice; Turner, John
TitelA Study of the Implementation of the Elementary Science Study Program on a System-Wide Basis in the Penn-Harris-Madison Schools.
Quelle(1972), (38 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCurriculum Development; Elementary School Science; Program Evaluation; Science Education; Science Programs; Selection; Teacher Education; Textbook Evaluation
AbstractThese aspects of the 1970-71 implementation program for a system-wide elementary school science program are discussed: selection of the elementary science textbook adoption committee and an outline of the committee's responsibilities; review of materials by the selection committee, including a list of general strengths and weaknesses of four textbook series and a list of general strengths and weaknesses of the two process-oriented programs examined (Elementary Science Study (ESS) and Science - A Process Approach); a list of 12 rationale statements expressing why ESS was preferable; implementation, including selection of materials and development of an in-service program; a cooperative school-university workshop designed to develop teacher competencies in inquiry techniques, writing objectives behaviorally, identifying and using process skills, and gaining proficiency with ESS materials; a general evaluation of the first year (1971-72); and recommendations based on the experiences with the implementation program. The appendix includes the evaluation form used for elementary science textbooks or programs, a summary of the evaluation of each textbook or course examined, and the content of the university workshop. (PR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: