Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFeldman, David H.; Johnson, Lee Ellen
InstitutionMinnesota Univ., Minneapolis.
TitelCorrelation of Paired-Associate Performance with School Achievement as a Function of Task and Sample Variation.
Quelle(1971), (24 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Academic Achievement; Grade 3; Grade 6; Hypothesis Testing; Learning Theories; Lower Class; Middle Class; Paired Associate Learning; Tables (Data)
AbstractTo study the effects of task and sample variation upon paired-associates (PA) performance, six third-grade and six sixth-grade classes in two urban schools were tested on two PA tasks, one pairing pictures of familiar objects (PA-CF), the other pairing nonsense syllables with Japanese "kanji" (PA-K). Hypotheses tested were: (1) Mean level of performance is higher for PA-CF than for PA-K; (2) There is an SES-related difference in performance on PA-K but not on PA-CF; (3) PA-K is more highly correlated with school achievement than is PA-CF; (4) The variance shared by PA-K and school achievement is independent of variance shared by the two PA tasks. Results provided general support for the hypotheses, but some inconsistent results are discussed. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: