Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoblick, John M.
InstitutionMontgomery County Public Schools, Rockville, MD.
TitelApplying the Systems Approach to Curriculum Development in the Science Classroom.
Quelle(1970), (23 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterTagungsbericht; Behavioral Objectives; Chemistry; Curriculum; Educational Needs; Educational Objectives; Instruction; Models; Secondary School Science; Systems Approach
AbstractDescribed is a method by which a classroom teacher may apply the systems approach to the development of the instructional segments which he uses in his daily teaching activities. The author proposes a three-dimensional curriculum design model and discusses its main features. The basic points which characterize the application of the systems approach to educational problems are identified. A detailed discussion of the procedures used in the development of an instructional package entitled "Writing Chemical Formulas" is given. Major ideas in this paper are illustrated by several diagrams and a flow chart. The appendix contains (1) a list of the educational goals for Montgomery County Public Schools, (2) a list of objectives for an instructional package, and (3) the hierarchy of objectives for the "Writing Chemical Formulas" unit. Bibliography. (LC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: