Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inARNOLD, CAROLE R.
InstitutionIowa State Univ. of Science and Technology, Ames.
TitelTRANSFER OF TRAINING REVISITED.
Quelle, (12 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterLearning Processes; Learning Theories; Research; Responses; Transfer of Training; Verbal Communication
AbstractTHE TRANSFER OF THE EFFECTS OF TRAINING ONE RESPONSE UPON THE SUBSEQUENT TRAINING OF A DIFFERENT RESPONSE WERE DEMONSTRATED IN EXPERIMENTS USING VERBAL LABELS AND MOTOR RESPONSES. THE EXPERIMENTS PROVIDE AN EXPLANATION FOR LEARNING THAT IS A RESULT OF ASSOCIATING ONE RESPONSE WITH A STIMULUS PREVIOUSLY ASSOCIATED WITH ANOTHER RESPONSE. RESPONSES ARE CHAINED TOGETHER, EACH SERVING AS A DISCRIMINATIVE STIMULUS FOR THE NEXT RESPONSE IN THE CHAIN. CHAINING ALSO EXPLAINS THE ASSOCIATION OF A SECOND RESPONSE TO A STIMULUS WHEN BOTH RESPONSES HAVE PREVIOUSLY BEEN ASSOCIATED WITH ANOTHER COMMON STIMULUS. VERBAL-MOTOR CHAINS SEEM MUCH MORE EFFECTIVE THAN MOTOR-MOTOR OR MOTOR-VERBAL CHAINS OR NO CHAINS IN PRODUCING TRANSFER. MORE ATTENTION SHOULD BE GIVEN TO EXPLORATION OF RESPONSE PROPERTIES INSTEAD OF FOCUSING ALL ATTENTION UPON STIMULUS PROPERTIES IN TRANSFER OF TRAINING. (CG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: