Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBaergen, Patricia Liu; Meyer, Karen
TitelContemplating the relation between theory and practice through three Aoki inspirited themes.
QuelleAus: Lee, Nicole Y. S. (Hrsg.); Wong, Lesley E. (Hrsg.); Ursino, Joanne M. (Hrsg.): Lingering with the works of Ted T. Aoki. Historical and contemporary significance for curriculum research and practice. New York: Routledge (2022) S. 186-197
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheStudies in Curriculum Theory
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. 196-197
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-367-47908-4; 978-1-000-50888-8; 978-1-000-50893-2; 978-1-003-03724-8; 978-1-032-15437-4
DOI10.4324/9781003037248-20
SchlagwörterBildungsforschung; Curriculum; Curriculumentwicklung; Curriculumplanung
AbstractIn this chapter, the authors engage three Ted Tetsuo Aoki inspirited themes to contemplate the complicated relation between theory and practice: Disrupting binary thinking, curriculum-as-lived, and the unplanned curriculum. They offer their situated voices, suggesting Aoki positioned himself concurrently in both scholarly and pedagogical practices, subscribing to a non-linear relationship between theory and practice. Aoki remained a strong critic of the binary between East and West as well as the division between theory and practice. In education, he reminded us time and again about the danger of pushing theory aside to our periphery vision or trying to understand and define "theory" by looking at "theory" itself. Aoki pointed out a continuing practice in Canada of curriculum implementation: A group of experts in a field develop curriculum in a particular subject. Aoki continuously tried to refocus attention from the entrenched meaning of curriculum-as-plan and to distort the one-track view of understanding curriculum.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: