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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The study reported in the paper investigates collaborative learning at the computer. Ten pairs of students were presented with a series of comprehension questions about Mary Shelley's novel "Frankenstein or a Modern Prometheus" along with a CD-ROM, "Frankenstein Illuminated", containing the novel and a variety of source material. Five students worked with an interface based on a behaviorist model of instruction and five worked with an interface based on a constructivist model of instruction. It was hypothesized that the constructivist interface would lead to greater exploration and more instances of collaboration. Data included 10 hours of videotaped interactions, answers to the comprehension questions by each dyad, mouse moves and keystrokes as captured by Lotus ScreenCam software, and notes generated in the course of transcribing the video interactions. These data were analyzed both quantitatively and qualitatively. The study failed to support the hypothesis that a constructivist interface generates greater collaboration. Implications of the study are presented and discussed. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2023/1
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