Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPorto, Melina
TitelCooperative writing response groups and self-evaluation.
QuelleIn: ELT journal, 55 (2001) 1, S. 38-46Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0307-8337; 0951-0893
SchlagwörterSelbsteinschätzung; Soziales Lernen; Prozessorientierung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Schreiben; Hochschule
AbstractThe idea for the paper arose when the author realized that, in many ways, what he had to teach at his university in Argentina contradicted research findings in the area of writing. His situation was, and continues to be, difficult, because he can only take limited instructional decisions, and the testing procedures have already been established. The paper is the result of much reflection on how to bring his teaching closer to his beliefs about good writing pedagogy within the present institutional framework. Different aspects of writing, such as audience, purpose, time pressure, and feedback, are inspected, and their implications for the classroom explored. It is argued that timed writing per se contradicts recent research on writing pedagogy, and is therefore inappropriate. A pedagogic proposal is offered, based on cooperative writing response groups and self-evaluation. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2023/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: