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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The field of second language studies is using increasingly sophisticated methodological approaches to address a growing number of urgent, real-world problems. These methodological developments bring both new challenges and opportunities. This article briefly reviews recent ontological and methodological debates in the field, then builds on these insights to consider some of the current dilemmas faced by researchers of second language teaching and learning, including concerns regarding fragmentation, generalizability, and replication. Through a review of recent research, the authors argue that one means of addressing these ongoing questions is to continue to focus collectively and collaboratively on solving real-world problems of language learning, while also layering our perspectives. By layering, the authors mean considering the central philosophical challenges, often those that are basic values in our methodological approaches, such as objectivity and bias, from varied epistemological stances. They argue that recognizing these differences and using a layered approach will enhance and improve our attempts to address the pressing problems in this particular field. (Verlag, adapt.).
Erfasst von
Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update
2022/2
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Standortunabhängige Dienste
0026-7902
King, Kendall A.; Mackey, Alison: Research Methodology in Second Language Studies: Trends, Concerns, and New Directions. 2016.
3259253
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