Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNeubauer, Tit
TitelA Critical Review of International Research on Citizenship and Citizenship Education - Lessons for Citizenship Education in Slovenia.
QuelleIn: Journal of social science education, 11 (2012) 1, S. 81-102Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293; 1628-5293
DOI10.4119/UNIBI/jsse-v11-i1-1193
SchlagwörterMethodologie; Politische Bildung; Politisches Bewusstsein; Staatsbürgerkunde; Staatsbürgerschaft; Forschungsstand; Konzeption; Slowenien
AbstractReferring to a critical review of eight international research initiatives (e.g. studies, surveys, research reports) conducted between 2001 and 2010 in the field of citizenship and citizenship education, this paper examines the relationship between different conceptualisations of citizenship and the nature, role and impact of citizenship education. [the author] focuse[s] on the European aspects of these research initiatives and draw[s] on the knowledge they disseminate to reflect on the theory of citizenship and the practice of citizenship education in Slovenia. First, [the author] present[s] an overview of the methodology used in the literature review and reflect[s] on the significant limitations in conducting international and comparative research. Second, [the author] reflect[s] on the various relationships between different conceptualisations of citizenship and their effects on citizenship education practices as presented in the overviewed literature. On the basis of the knowledge and results of the literature review, [the author] then make[s] several observations which are relevant to the advancement of citizenship theory and citizenship education practice in Slovenia. Finally, [the author] argue[s] that different conceptualisations of citizenship can have a significant influence on the practice of citizenship education, as evinced by the analysis of the recent results on civic knowledge in Slovenia (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: