Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Jansen, Jonathan D. |
---|---|
Titel | Effective schools? |
Quelle | In: Comparative education, 31 (1995) 2, S. 181-200Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 67; Tabellen 4 |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0305-0068 |
Schlagwörter | Pädagogische Forschung; Schule; Entwicklungsland; Effizienz; FuE-Dokument; Qualität |
Abstract | This article traces the origins and trajectory of effective schools research (ESR) over three decades. This review attempts to a) categorise and make sense of the voluminous literature on ESR, b) synthesise and extend the growing critiques of ESR in the Anglo-American community, c) assess the transnational impact of ESR in developing countries and d) outline an alternative approach to the study of schools which values school- and classroom-level processes and interactions as they relate to student achievement. (DIPF/Abstract übernommen) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 1997_(CD) |