Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRamsden, Paul
TitelInstitutional variations in British students' approaches to learning and experiences of teaching.
Gefälligkeitsübersetzung: Institutionelle Aenderungen der Einstellung britischer Studenten zu Studium und Lehrpraxis.
QuelleIn: Higher education, 12 (1983) 6, S. 691-705Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
SchlagwörterLernen; Qualifikationserwerb; Fachhochschule; Studium; Organisation; Praxisbezug; Student
AbstractForschungsmethode: Befragung; empirisch. Die Veroeffentlichung enthaelt quantitative Daten. "This article examines differences in reported approaches to studying and course perceptions of students in British universities and polytechnics. Hypotheses about these differences derived from the functions and characteristics of the two sets of institutions are compared with data from a questionaire survey of 1903 university students and 305 polytechnic students. The results, adjusted for subject area difference, indicate that contrary to expectation the university group are less likely than the polytechnic group to use deep approaches to studying. The two groups report similar patterns of study organisation. The university students experience somewhat poorer teaching. The polytechnic students are more interested in gaining qualifications for employment and perceive their courses to be clearly to this end. The results are considered in relation to further research into student learning patterns and implications for the binary system of higher education. " (author's abstract) ((en))
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update1995_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: