Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPowers, Kristin; Potthoff, Sandra J.; Bearinger, Linda H.; Resnick, Michael D.
TitelDoes Cultural Programming Improve Educational Outcomes for American Indian Youth?
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 42 (2003) 2, S.17-49Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8731
SchlagwörterAcademic Achievement; American Indian Education; American Indian Students; Attendance; Culturally Relevant Education; Educational Environment; Elementary Secondary Education; Outcomes of Education; Parent Participation; Social Integration; Student School Relationship; Teacher Student Relationship; Urban American Indians
AbstractA study examined the influence of cultural programming on American Indian students' school outcomes. Structural equation modeling was used to analyze survey data from 240 urban American Indian students aged 9-18. Cultural programming moderately, and largely indirectly, influenced student outcomes. The strongest predictors of school success were supportive personnel and safe, drug-free environments. Contains 53 references. (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of American Indian Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: