Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMokhtari, Kouider; Kymes, Angel; Edwards, Patricia
TitelAssessing the New Literacies of Online Reading Comprehension: An Informative Interview with W. Ian O'Byrne, Lisa Zawilinski, J. Greg McVerry, and Donald J. Leu at the University of Connecticut
QuelleIn: Reading Teacher, 62 (2008) 4, S.354-357 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1598/RT.62.4.9
SchlagwörterStellungnahme; Reading Comprehension; Internet; Writing (Composition); Interviews; Literacy; Reading Tests
AbstractThe constantly changing nature of literacy, brought about by the Internet and other forms of information and communication technologies (ICTs), has pressed researchers and practitioners to seek new ways of addressing the complexities of reading comprehension and writing on and with the Internet. In this brief interview, members of the New Literacies Research Lab share valuable insights on the assessment of the new literacies of online reading comprehension. (As Provided).
AnmerkungenInternational Reading Association. 800 Barksdale Road, P.O. Box 8139, Newark, DE 19714-8139. Tel: 800-336-7323; Fax: 302-731-1057; e-mail: customerservice@reading.org; Web site: http://www.reading.org/publications/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reading Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: