Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLang, Quek Choon; Wong, Angela F. L.; Fraser, Barry J.
TitelTeacher-Student Interaction and Gifted Students' Attitudes toward Chemistry in Laboratory Classrooms in Singapore
QuelleIn: Journal of Classroom Interaction, 40 (2005) 1, S.18-28 (11 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0749-4025
SchlagwörterForeign Countries; Teacher Student Relationship; Grade 10; Interaction; Gender Differences; Earth Science; Chemistry; Academically Gifted; Student Attitudes; Reliability; Validity; Questionnaires; Science Laboratories; Singapore; Questionnaire on Teacher Interaction
AbstractThis study investigated associations between teacher-student interaction and students' attitudes towards chemistry among 497 tenth grade students from three independent schools in Singapore. Analyses supported the reliability and validity of a 48-item version of the Questionnaire on Teacher Interaction (QTI). Statistically significant gender differences and stream differences (i.e. gifted vs. non-gifted) were observed for numerous QTI scales, but gender x stream interactions also emerged. Associations were found between the interpersonal behavior of chemistry teachers and students' enjoyment of their chemistry lessons. (Author).
AnmerkungenUniversity of Houston, College of Education. 442 Farish Hall, Houston, TX 77204-5026. Web site: http://cmcd.coe.uh.edu/coejci/index.html
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Classroom Interaction" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: